30 Nisan 2009 Perşembe

Bugün ne yaptım?
Sonunda Londra'da başımızi sokacak bir yer buldum hayatın tadını çıkarıyorum

Nerede kalmıştık ben bile unuttum ama sonunda Nisanın başında Londra'da bir yer tuttuk. Fulham'da (Merkezi bir yer sayılır) müstakil bir evin çatı katınına yerleştik. Paylaşımlı bir ev (Share Flat) yani evde bizden başka bir Avustral'yalı, bir Yeni Zellanda'lı, bir Güney Afrika'lı bir de Fransız olmak üzere 4 kişi daha yaşıyor. Odanın güzel bir terası var, evi ait de güzel bir bahçe. Güneşli havalarda harika oluyor.
Önceleri başkalarıyla ev paylaşmak çok cazip gelmiyordu. Uzun ev arayışlarımın sonunda bu şekilde ev tutmanın daha kolay ve birazçık daha ucuz olduğunu farkettim. Neyseki evden mutluyuz hatta ilk başta en fazla 3 ay kalırız dedik ama şimdi daha uzun kalabiliriz diye düşünüyoruz.

Ev buldum bulmasına ama henüz iş bulamadım. Sosyal hizmetlerde iş arıyorum ve bu sektörde çalışmak için bu ülkede alınan bir sabıka kaydına ihtiyacım var. Bu belgeye başvurabilme şartlarından biri de nerede yaşadığını gösteren 2 kanıt göstermen. Bu belgeye Proof of Address (Adres kanıtı) diyorlar. Bankadan evinize gönderilmiş bir hesap ekstresi ve oturtuğunuz eve ait sizin isminize elektrik, su, telefon ya da gaz faturalarından birini adres kanıtı olarak kabul ediliyor.

Paylaşımlı bir evde faturaları üzerine almak pek mantıklı değil hatta cok zor, çünkü faturaların hepsi başkaların üzerine. Hatta ve hatta o başkaları artık bu evde bile oturmuyor. İşin çıkmaz tarafı üzerinize bir fatura yoksa banka'da hesap da açmıyorlar (Çalışıyorsan iş verenden mektup alıp açtırılabiliyorsun ama bu aşamada benim için bir secenek değil). Bruksel'deki gibi eve polis gelip oturduğunuz yeri onaylamıyor. Kendinizi kaydettirebileceğiniz resmi bir kurumda yok. Londra'da gelmeyi düşünenler için iş bulmadan geliyorsanız ülke yerleşmek biraz vakit alıyor ve epeyce sabır istiyor.

Tek seçenek faturalarından birini üzerinize almak. Neyse sonundan banka'da hesap açtırdım ve evdeki gaz faturasına ismimi eklettim (umarım çıkarken sildirebilirim ). Şimdi Mayıs ayına ait faturaların gelmesini bekliyorum. İnşallah 1-2 hafta içinde başvurumu yapacağım. Sonuçlanmasıda 4-6 hafta sürüyormüş yani 2 ay içinde iş bulmak için gerekli yeterliliğe kavuşucam. Ne demişler geç olsun da güç olmasın... :-))))

5 yorum:

Gizem dedi ki...

Kolay gelsin Ayla, benim de aklimdaydiniz... vallahi kolay gelsin

Günün Hikayesi dedi ki...

Sagolcanim, yakinmadin ayaktayim seklinde devam ediyoruz :-)))

Sweety dedi ki...

aylaciiimm sonunda guzel fotolar gelmis :D teras cok guzel gorunuyor bosver issiz gucsuzlugunde beraberce keyfini cikarmak guzel olabilir. Ayrica saclarda pek bir hos gorunuyor ;))

Anne ve Bebisi dedi ki...

Merhabalar,
Londra'ya hosgeldiniz :) Uzun yillardir burda yasiyorum. Sormak, danismak istediginiz herhangi bir sey olursa lufen cekinmeden bloga ya da mailime yazin. (annevebebisi@gmail.com)

Evden ayrilirken gaz sirketine telefon edip evden ayrildiginizi, uzerinde isminizin oldugu son bir fatura gondermelerini soylerseniz sizin adinizin son kez yazili oldugu, o gun itibariyle hesaplanmis bir fatura gonderirler ve isminizi kayitlarinizdan silerler. Sorun olur mu diye hic telaslanmayin, boyle seyler hic sorun olmuyor :)

En kisa zamanda gonlunuze gore bir is bulmaniz dilegiyle, sevgiler :)

burcu demirel dedi ki...

aylacim hadi bakalim kolay gelsin..ama londrada yasamak herseye deger herhalde..bu arada saclar cok yakismis ;) optuk