19 Mart 2009 Perşembe

Bugün ne yaptım?
Londra'da ev tutmak kolay değilmiş onu öğrendim.


Hala ev arama telaşındayım.

Aslında Londra'ya geleli neredeyse 3 hafta oldu ama bir türlü yazamadım. Aklım kiralayacağım evdeydi. Büyük bir azimle 10 günde hemen hemen 25 tane ev gördüm. Gördümde ne oldu hiç birini tutamadım.
Bizim memlekette işsiz güçsüz adama kız vermezler yaa Londra'da işsiz güçsüz adama neredeyse ev kiralamıyorlar. Ev tuturken genelde minimun 6 ay kontrat yapıyorlar ve çalışmıyorsan 6 aylık kiranın tamamını peşin ödemeniz istiyorlar. 6 ayın sonunda hala işsizsen ya kontratı iptal ediyorlar ya da tekrar 6 aylık peşin daha istiyorlar. Londra da kiraların genel olarak çok pahalı olduğunu düşünürsek, bir de üstüne 1,5 aylık depozit eklenince... yani anlayacağız evin anahtarını size vermeleri için önce banka hesabınızda küçük bir servet bulundurmanız farz oluyor. Bu eğer işiniz yoksa durumu için geçerli.

İşiniz varsa hemen hakkınızde referans kontrolu yapılıyor. Eski ev sahibinizden mektup, bankadan hesap dökümü -eski kiralarınız günü güne ödediniz mi?- istiyorlar. Son olarak da iş verenden mektup getirmemiz gerekiyor. Bu referans kontrolünü yapmakları içinde 30-40 pound kadar bir parayı da sizden istiyorlar. Bütün konturoller yapıldıktan sonra ev sahibi sizi yeterli görürse evini veriyor.

Hadi hayırlı olsun.............

5 yorum:

Sweety dedi ki...

amaniiinn cok fenaymis aylacim ya. kolayliklar diliyorum sana, neyse bu hafta erdalda geliyor, bundan sonra belki daha rahat olur. Cok sevgiler :)

banu dilik dedi ki...

Aynen vize de cikardiklari sorunlari ev kiralarken de cikariyorlar demek ki!...Kolay gelsin yine de. En kisa zamanda gonlunuze yatan bir yer bulursunuz insallah.

Günün Hikayesi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Abla sozu dinlemedin ki? BEnce hala donme sansiniz var.. Londra diger Ingiltere yerlesim yerlerine benzemeeez. etme eyleme dedik ama i-ih.
Olsun sans yollayayim size ben...

Yesim dedi ki...

Ayla'cım umarım en kısa zamanda bulursunuz gönlünüze göre bir iş ve ev...
Bol şanslar!